فیلم | انقلاب اسلامی و فرصت شناخت نواقص روحی
کد خبر: 3899661
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
در محضر رمضان /25

فیلم | انقلاب اسلامی و فرصت شناخت نواقص روحی

آیت‌الله تحریری ضمن توصیه به دعا کردن برای تثبیت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: یکی از مزایای مهم انقلاب اسلامی این است که ما متوجه نواقص روحی خودمان شویم؛ هواپرستی‌ها را کنار بزنیم و به اسلام و دستورات نورانی اهل بیت(ع) برگردیم.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و پنجم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

باید توجه داشته باشیم گرفتاری‌هایی که در این زمان رخ داده است گرفتاری مادی است و گرفتاری‌های مادی در مقایسه با گرفتاری‌های روحی خیلی کم است. گرفتاری‌های روحی و آسیب‌های روحی انسان‌هاست که ما را دچار مشکل می‌کند؛ لذا یکی از مزایای مهم انقلاب اسلامی این است که ما متوجه نواقص روحی خودمان شویم؛ هواپرستی‌ها را کنار بزنیم و به اسلام و دستورات نورانی اهل بیت(ع) برگردیم. ماهیت انقلاب این است.

از این رو باید در ماه رمضان برای تثبیت انقلاب اسلامی دعا کنیم، برای نفوذ کلام مقام معظم رهبری، این سکّان‌دار انقلاب اسلامی، دعا کنیم و مخصوصاً برای فرج امام زمان(عج) دعا کنیم. همان طور که در شب‌های قدر با قرآن به سر گرفتن و توسل به چهارده معصوم(ع) ارتباط قلبی و ولایی‌مان را با خدای متعال و این اولیا برقرار و مستحکم می‌کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha